woensdag 8 augustus 2012

Zelfbruiner van L´Oréal

847897-7-1342638845365_large

In de zomer zoeken de meeste mensen de zon op, sommigen liggen de hele dag te bakken aan het strand of zwembad. Een bruin kleurtje wil bijna iedereen wel in de zomer, alles staat dan net even mooier vind ik zelf. Helaas voor mij ben ik geen geluksvogel die snel bruint in de zon. Zo hoorde ik een keer na 3 weken in de zon in Italië: "ben je hier ook pas net?". En wanneer ik terug kom van vakantie zal niemand zeggen "wow wat ben jij bruin, ben je op vakantie geweest?". Tegenwoordig zeg ik dan dat ik niet bruin wordt, maar een andere kleur wit, want ik verkleur wel, alleen in vergelijking met een ander is het niets. Om deze reden ging ik op zoek naar een fake tan uit een flesje. Ik testte de Sublime Bronze van L'Oréal.

Voordat je zelfbruiner gaat gebruiken is het slim om een aantal dingen vooraf te weten, want het risico van zelfbruiner is dat je strepen of vlekken krijgt waardoor je niet egaal bruin bent. Het slimste is het om eerst te douchen zodat je je van top tot teen kunt scrubben. Hiermee haal je de bovenste laag cellen van je huid waardoor je kleur langer blijft zitten en heb je minder kans op vlekken doordat dode huidcellen zich hebben opgehoopt. Na het douchen wacht je even zodat je zeker weet dat alles opgedroogd is. Smeer je in met draaiende bewegingen, hierdoor zul je geen strepen maken. Bij droge plekken zoals de ellebogen en knieën moet je niet te veel smeren of van te voren licht insmeren met crème. Wanneer je je volledig hebt ingesmeerd is het slim om overal nog even na te wrijven, zodat je zeker weet dat alles netjes is uitgesmeerd. Na het insmeren gelijk je handen afspoelen en drogen aan een handdoek. Let hierbij goed op de plekjes tussen je vingers, anders krijg je donkere vlekken op je handen wat er heel raar uitziet! Doe na het smeren een badjas aan zodat je geen vlekken op je kleren maakt.
Dan nu de bronzer, wat belooft het product? Het is een zelfbruinende melk met een zomers parfum die 12 uur hydrateert en een natuurlijke bruine teint geeft zonder strepen, zo zegt de voorkant. Wellicht beweert tegenwoordig iedere zelfbruiner dat het geen strepen geeft, maar dit is toch echt afhankelijk van hoe goed je het product uitsmeert. Wat betreft zelfbruiners heb ik liever een melk dan een spuitbus, ik heb het idee dat het smeren toch egaler wordt dan wanneer ik een spray zou gebruiken. Een groot pluspunt aan deze zelfbruiner is dat hij te gebruiken is voor zowel het lichaam als het gezicht.
De achterkant zegt dat het product een zeer natuurlijke kleur achterlaat en je er dus niet oranje of geel van zult worden. De eerste kleur zou na 2 uur moeten verschijnen en omdat ik eerst wilde zien hoe goed de zelfbruiner werkte, heb ik hem op de binnenkant van mijn arm getest. Op bovenstaande en onderstaande foto zie je de verkleuring 2 uur na het smeren. Na ongeveer 5 uur was dit nog iets versterkt.
Ik was erg tevreden over de verkleuring aan de binnenkant van mijn pols na een dag, dus heb ik me gescrubd en van top tot teen ingesmeerd. Ik denk dat ik van dit product zelfs bruiner wordt dan van 2 weken bakken in de zon. In mijn gezicht zag de kleur er gelukkig ook goed uit en zag ik geen strepen. De enige strepen die ik had waren bij mijn handen (die ik toch niet goed genoeg had afgespoeld) en aan de binnenkant van mijn pols omdat ik daar een elastiekje om droeg. 3 Dagen later heb ik me nogmaals ingesmeerd en dit keer zonder strepen of vlekken, oefening baart kunst!
Het pompflacon werkt erg fijn wanneer je aan het smeren bent, de kans op knoeien is kleiner. De geur is ook erg prettig zoals het product belooft, nog wel een beetje die echte zelfbruiner geur, maar niet storend. Een pluspunt is ook dat m'n huid lekker zacht aanvoelt, ook 5 uur na smeren nog.

De zelfbruiner kostte 7,50 bij de Kruidvat, maar zal vast ook bij andere drogisterijen verkrijgbaar zijn. Gebruik jij wel eens zelfbruiner?

1 opmerking: